PERSONVERN, VILKÅR OG BETINGELSER

GENERELT
Våre vilkår og betingelser er gjeldende for handel som utføres i nettbutikken vikanda.vedbestilling.no. Salgsbetingelsene er kun tilgjengelige på norsk.

PERSONVERN
Ditt personvern er viktig for oss. Denne informasjonen er opprettet for å gi deg en oversikt over hvordan vi i Vikanda Bærum Arbeidssenter håndterer dine personlige opplysninger. Dette er i samsvar med EU’s personopplysningslov General Data Protection Regulation (GDPR).

Kundeinformasjon som samles inn i tilknytning til handel i nettbutikken, eller ved å sende henvendelser til oss via kontaktskjema, er for å forbedre din brukeropplevelse. Vi vil oppbevare og bruke kundeinformasjonen på en ansvarlig måte og aldri dele den med andre enn våre underleverandører, som Klarna Bank AB og Dahs Data AS.

Informasjon vi samler inn er eksempelvis navn, e-post, leveringsadresse, betalingsinformasjon og telefonnummer. Dette er den informasjonen som du oppgir når du handler i nettbutikk.

Se forøvrig gjeldende personvernregler for Bærum kommune, som også gjelder vårt tjenesteområde her.

FORSENDELSE

Per i dag tilbyr vi henting og for enkelte varer og postnummer kan vi levere mot et tillegg i pris.

Alle opplysninger knyttet til handelen i nettbutikk, er kjøpers ansvar at stemmer overens med faktiske opplysninger oppgitt ved bestilling. Dersom vi ikke får kontakt med en kjøper på avtalt leveringstidspunkt, er kjøper selv ansvarlig for å avtale en ny leveringstid og vil bli belastet for kostnaden til dette. Produkter som er avtalt hentet, må hentes til avtalt tid. Dersom de ikke hentes til avtalt tid kan kjøper bli belastet et ekstra gebyr.

PRISER

Alle priser er oppgitt i Norske kroner og inkludert mva. Totalprisen kan du se når du går til kassen. Vi reserverer oss for eventuelle feil som kan oppstå på grunn av tekniske feil også hos våre underleverandører.

BETALING

Per i dag kan du kun betale med Klarna.

BESTILLINGSPROSESS

Alle bestillinger er bindende når registrert i vårt system. Dersom en annullering ønskes så må du kontakte oss umiddelbart. Vi kan ikke garantere at avbestillinger gjort via epost eller andre kanaler, som via sosiale medier, blir registrert tidsnok. Hvis en ordre blir sendt kan du benytte deg av angreretten. Returfrakt dekkes av kunden.

OPPLYSNINGER I NETTBUTIKK

Vi vil alltid etterstrebe og vise informasjon riktig angående salgsvarer i nettbutikken. Vi må imidlertid ta forbehold om at bildeavvik og skrivefeil kan forekomme. Slike feil kan føre til at vi ikke kan levere i henhold til informasjon i nettbutikk eller markedsføring.

Vi forbeholder oss retten til å kansellere din ordre eller deler av den, dersom en vare er utsolgt. Ved slike situasjoner vil du få informasjon om dette på e-post.

LEVERING

Når en ordre er godkjent sendes det ut en ordrebekreftelse på epost. Som en del av bestillingen har kjøper valgt et leverings eller hentetidspunkt. Ved levering vil vi ta kontakt i forkant for å avtale nøyaktig tidspunkt.

På grunn av variasjoner i egen produksjonskapasitet kan det forekomme ytterligere forsinkelser enn det som er oppgitt. Vi vil da alltid bestrebe å ta kontakt med bestiller.

REKLAMASJON

Dersom en vare er skadet ved levering eller under transport, skal dette meldes til oss så snart som mulig via epost eller per telefon. Det er viktig at du gir en fullstendig tilbakemelding til oss på eventuelle skader som er oppstått, gjerne med bilder og beskrivelse av varen. Det er viktig at du oppgir ditt ordrenummer og fulle navn. Ta vare på det ødelagte produktet til du hører fra oss igjen i tilfelle vi ønsker varen i retur.

ANGRERETT

Angrerettloven gjelder ved alle forbrukerkjøp. Hvis du angrer på et kjøp, kan du returnere varen i originalemballasjen. Du må returnere varene eller levere de tilbake i butikk til oss, senest 30 dager etter bestilling eller 14 dager etter mottatt vare. Gi oss beskjed ved å bruke returskjemaet du finner her, om at du ønsker å benytte deg av angreretten.

Last ned og fyll ut standard angrerettskjema her. Ingen gebyr vil pålegges deg for tilbakebetaling.

BESTILLINGSVARER, SALGSVARER, UTGÅENDE PRODUKTER OG 2. SORTIMENT

Bestillingsvarer, salgsvarer, utgående produkter og 2. sortiment, samt personifiserte produkter kan ikke returneres.

Om du avbestiller din ordre, vil vi beregne et avbestillingsgebyr på 25% av varens pris.

RETUR

Du må selv dekke returkostnadene for produkter du kjøper hos oss ved bruk av angrerett og bytte. Kostnadene for retur finner du ved å gå inn på postens nettsider her.

Du har ansvaret for at returvarer når frem i uskadet/komplett stand. Sørg derfor for at varene er godt pakket inn. Merk at returporto betales av deg som kunde. Det hentes ikke ut pakker som sendes i postoppkrav.

Returadresse
Bærum kommune
Vikanda Design butikk
Postboks 700
1304 Sandvika

Husk å legg ved ordrenummer og kontaktinformasjon slik at vi finner tilbake til din ordre.

Fyll ut angrerettskjemaet og legg det ved i returpakken. Dersom vilkårene for angrerett er oppfylt refunderer vi varens pris. Vær oppmerksom på at kostnader ved retur av varer påfaller deg (jf. Angrerettloven § 15 første ledd).

ENDRING I VILKÅRENE

Vi forbeholder oss retten til å endre nåværende vilkår, herunder som følge av endringer i lovgivningen.

Ta kontakt med oss på e-post dersom du har spørsmål på: vikanda@baerum.kommune.no

Besøksadresse

Vikanda Design butikk
Arnold Haukelandsplass 8
1338 Sandvika

Org.nr. 974 552 701

EIERFORHOLD

Vikanda er merkevaren til Bærum Arbeidssenter, som er et kommunalt tilrettelagt arbeidstilbud rettet mot tjenestemottakere bosatt i kommunen. Les mer om Bærum arbeidssenter her.